Oktober måneds eksperimenter

Proteinshake first thing hver morgen
Jeg starter hver dag med en proteinshake baseret på sødmælk og et skvæt fløde. Det gør, at jeg ikke holder min faste lige så strikst i oktober, hvilket også bliver spændende.

Afmeld en mailingliste hver dag
Jeg er tilmeldt mange nyhedsmails og får rigtig meget god viden af den vej. Faktisk er det nok min foretrukne “kanal”. Der er dog for mange, så nu afmelder jeg én om dagen i oktober.

Brug “💛” mindst tre gange om dagen
I en indsats for at sprede mere kærlighed, har jeg sat mig for at bruge hjerte-emoji i mindst tre forskellige situationer hver dag. Så vær forberedt på lidt ekstra kærlighed fra mig.

Ongoing eksperimenter

Minimum 60 sekunders koldt bad om dagen [siden september 2017]
Jeg har sluttet mit bad med 10-20 sekunders koldt vand i flere år, så nu udvider jeg den praksis til minimum 1 minut hver dag i september inspireret af If it doesn’t kill us.

Dead hangs hver dag [siden september 2017]
Jeg bruger min pull-up bar til montering i dørkarmen og hænger 30-60 sekunder 3-5 gange om dagen. Jeg er nysgerrig efter, om det giver bedre grebsstyrke og hvilken effekt det har på dekompression af min hofte, ryg og skuldre.

Træner styrketræning – Stronglifts 5×5 [siden juli 2017]

Går med en sort elastik om armen for være opmærksom på ikke-konstruktiv brok/beklagelse – inspireret af Will Bowen [siden maj 2017]

Kokosolie i stedet for ansigts- og kropscreme [siden april 2017]

Bruger en tungeskraber morgen og aften inden tandbørstning [siden maj 2017]

Faster minimum 14 timer hver dag og eksperimenterer med, hvilken effekt, det har i forhold til fysisk præstation [siden januar 2017 – midlertidigt “afbrudt” i oktober 2017]

Skriver logbog hver dag [siden november 2015]

Afsluttede eksperimenter

Måler blodsukker fem gange om dagen [september 2017]
Efter to måneder på ketogen diæt, hvor jeg målte blodsukker henover døgnet i den sidste måned (og kunne konstatere det var klippestabilt!), fortsætter jeg målingerne, nu hvor jeg introducerer sukker, kage og pasta i min kost igen, for at se, om der er en forskel på denne faktor.

Drikker en kop hjemmelavet bouillon hver dag [september 2017]
Jeg bruger Madbandittens opskrift i slowcooker og blander det med lidt tomat og chili. Det fungerer fint. Ren bouillon er liiige hardcore nok. Jeg får suppeben ved at spørge hos den lokale slagter. Koster 20-30,- for en posefuld.

Sover med tape for munden om natten, for at forbedre iltudvekslingen i blodet – inspireret af The Oxygen Advantage [maj-september 2017 – gør det stadig ofte]

Måler blodsukker fem gange om dagen mens jeg er på ketogen diæt (= ingen sukker og kulhydrater) [august 2017]

Spiser efter en ketogen diæt; 70 % fedt/25 % protein/5 % kulhydrat [juli+august 2017]

Skiller mig af med en bog om dagen [august 2017]

30 lateral raises med elastik (exetube) hver dag [juli 2017]

30 rul med abwheel hver dag [juni-august 2017]

Ekstra magnesium via magnesiumspray (bedre optagelse end piller) [juni-august 2017]

 

 

[er på vej 😅]