November måneds eksperimenter

Minimalistisk ”udekontor”
Jeg propper min tablet og et eksternt tastatur i tasken og finder en café mindst fire dage om ugen i november. Tablet i stedet for Mac gør det (måske) lettere at fokusere og skrive/læse, hvilket er en prioritet.

“No”-vember
I stedet for at gro skæg, siger jeg mere nej i november,  inspireret af Derek Sivers’ “hell yeah or no“. Derfor er der heller ikke flere nye eksperimenter – udover de nedenstående “ongoing”.

Ongoing eksperimenter

Afmeld en mailingliste hver dag [siden oktober 2017]
Jeg er tilmeldt mange nyhedsmails og får rigtig meget god viden af den vej. Faktisk er det nok min foretrukne “kanal”. Der er dog for mange, så nu afmelder jeg én om dagen i oktober. Efter én måned: niveauet i min indbakke bliver kun bedre!

Brug “💛” mindst tre gange om dagen [siden oktober 2017]
I en indsats for at sprede mere kærlighed, har jeg sat mig for at bruge hjerte-emoji i mindst tre forskellige situationer hver dag. Så vær forberedt på lidt ekstra kærlighed fra mig.

60 sekunders koldt bad om dagen [siden september 2017]
Jeg har sluttet mit bad med 10-20 sekunders koldt vand i flere år, så nu udvider jeg den praksis til minimum 1 minut hver dag inspireret af If it doesn’t kill us.

Dead hangs hver dag [siden september 2017]
Jeg bruger min pull-up bar til montering i dørkarmen og hænger 30-60 sekunder 3-5 gange om dagen. Jeg er nysgerrig efter, om det giver bedre grebsstyrke og hvilken effekt det har på dekompression af min hofte, ryg og skuldre.

Træner styrketræning
Følger programmet i stronglifts 5×5 [siden juli 2017]

Sort elastik om armen for at være opmærksom på ikke-konstruktiv brok/beklagelse – inspireret af Will Bowen [siden maj 2017]

Kokosolie i stedet for ansigts- og kropscreme [siden april 2017]

Tungeskraber ifm. tandbørstning [siden maj 2017]

Faster minimum 14 timer hver dag og eksperimenterer med, hvilken effekt, det har i forhold til fysisk præstation [siden januar 2017 – afbrudt 10 dage i oktober grundet proteineksperiment]

Daglig logbog [siden november 2015]

Afsluttede eksperimenter

Proteinshake first thing hver morgen [oktober 2017]
Det gik fint den første uges tid. Så fik jeg mere uren hud og kunne ikke vænne mig til at skulle have noget at spise så tidligt efter så mange måneders faste. Så jeg droppede eksperimentet 10 dage inde. Jeg er tilbage på 14-16 timers daglig faste.

Måler blodsukker fem gange om dagen [september 2017]
Efter to måneder på ketogen diæt, hvor jeg målte blodsukker henover døgnet i den sidste måned (og kunne konstatere det var klippestabilt!), fortsætter jeg målingerne, nu hvor jeg introducerer sukker, kage og pasta i min kost igen, for at se, om der er en forskel på denne faktor.

Drikker en kop hjemmelavet bouillon hver dag [september 2017]
Jeg bruger Madbandittens opskrift i slowcooker og blander det med lidt tomat og chili. Det fungerer fint. Ren bouillon er liiige hardcore nok. Jeg får suppeben ved at spørge hos den lokale slagter. Koster 20-30,- for en posefuld.

Sover med tape for munden om natten, for at forbedre iltudvekslingen i blodet – inspireret af The Oxygen Advantage [maj-september 2017 – gør det stadig ofte]

Måler blodsukker fem gange om dagen mens jeg er på ketogen diæt (= ingen sukker og kulhydrater) [august 2017]

Spiser efter en ketogen diæt; 70 % fedt/25 % protein/5 % kulhydrat [juli+august 2017]

Skiller mig af med en bog om dagen [august 2017]

30 lateral raises med elastik (exetube) hver dag [juli 2017]

30 rul med abwheel hver dag [juni-august 2017]

Ekstra magnesium via magnesiumspray (bedre optagelse end piller) [juni-august 2017]

 

 

[er på vej 😅]